Med modern och avancerad teknik är det mesta möjligt. Numera behöver du därför inte längre välja mellan om telefonnummer, webbadress och logotyp ryms med på ditt logoband eller nyckelband – du kan få med det mesta på förvånansvärt liten yta. Vi skulle dock rekommendera att du tänker till en gång extra över vad du verkligen vill ha med – snyggast och effektivast är det nämligen att endast använda din företagslogotyp.
Innan du bestämmer dig för att trycka upp ditt material kan det dock vara klokt att gå igenom ditt material och fundera på vad som är viktigast för dig att promota på ditt nyckelband och/eller logoband med tryck. Ska du dela ut t.ex. nyckelband till dina anställda som ni fäster era passerkort i är det att rekommendera att du enbart trycker upp loggan. Det blir både snyggt och kostnadseffektivt. Ska du istället kanske ut och representera på en företagsmässa och träffa många andra branschkollegor, konkurrenter och potentiella kunder vill du så klart att de ska komma ihåg mer än bara din logotyp. Ett sätt att lösa det på kan då vara att du väljer att trycka information på båda sidorna av bandet! Enbart loggan på ena sidan, och sedan webbadress, telefonnummer och andra detaljer du eventuellt vill ha med på andra sidan.
De flesta kunder som är nyfikna kommer per automatik att googla upp dig och ditt företag, men självklart underlättar du processen för dem om de också får din webbadress direkt. Kom dock ihåg att lyssna till råden och rekommendationerna din print- och tryckleverantör kan ge då de ofta bottnar i att de sett hur tokigt det kan bli om man försöker klämma in för mycket information på en väldigt liten yta. Därför är det att rekommendera att du har både loggan – och kunden – i fokus när du planerar din nästa design.